tirsdag 10. september 2013

Regatta i mørke og regn

 
 
Knotet noe så usannsynlig i starten, og brukte sikkert 15 minutter bare for å krysse mot startlinja etter at starten var gått, og deretter gikk det for så vidt greit frem til mågasundet, man ble da liggende og drive , slik som mang en gang før. Det ironiske var vel at det bittelille vinddraget gjorde at jeg tok innpå de andre deltakerne som nok trengte ørlite mer vind for å få bevegelse i sine litt tyngre båter.
Da resten av flokken hadde gitt opp og brutt seilte jeg ensom på havet i mørket og øsregn mot mål. Hadde det ikke vært for at jeg hadde kunne blitt nedrent og senket av et svært fartøy som kanskje ikke så lanternene mine eller radarekko slik at jeg måtte starte motoren for å berge meg - vel, kanskje jeg hadde seilt regatta enda der ute... i stilla...
 
Grått og stille



En konkurrent i det fjerne




Som min da fraværende medseiler har uttalt det: "den førbannade pinnan" Godt sagt.



Den forbannede pinnen - her pyntet med en pterodaktyl tror jeg det må være... i hvert fall gjennom regneimen kunne det se slik ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar